7.3.12

Wobbe & Ulbe

Hier siene jim Monique Poort, ferslachgeefter van "Spoor" 't blad foor abonnemenshouders fanne Nederlaanse Teloorwegen, 't mokkeltsje het op Den Haach anweest en dat salle we wete. Nou kom ik oek welderus inne residensje dus ik hew har notiesjes tot my nomen. Se fergelykt de Dennewech met 't "Quartier Latin" en nou hew ik oek welderus in Parys weest en ik kan jim fertelle dat soan opmerking nergus opslaat. Mar laat ik even 'n stukje sitere: " Bij de koffie worden "koninklijke" plannen gesmeed. We gaan naar het Paleis Noordeinde. En we hebben geluk: de vlag op het dak wappert, dus de koningin is aanwezig. Hoewel het hek aan de voorkant alleen opengaat bij officiële gelegenheden zoals Prinsjesdag, hebben we toch het gevoel dat Hare Koninklijke Hoogheid heel dichtbij is." 't Frommes sal "Hare Majesteit" bedoele, mar weet sy feul. Se het oek over Scheveningen waar bij de Tweede Binnenhaven "een aantal leuke restaurants zitten", 'n antal sitte? Mut dat nyt sit weze of past suk soart krompraat heulendal bij de winterdienstregeling fan forige maand en legge har wissels niet goed of binne se befroren?