28.12.14

John Dawson

Ging ik met Bill Kirchen op jacht naar motorfietsonderdelen, John "Marmaduke" Dawson (1945-2009) was op zoek naar bontgekleurde wielrenshirtjes en het enige adres dat ik wist, was, als ik me goed herinner, in Utrecht aan de Vismarkt, dus pikte ik Dawson op een vroege zaterdagochtend op in een Amsterdams hotel en reden we naar Utrecht, hij ging  ter hoogte van Breukelen uit zijn dak toen we werden ingehaald door een Porsche van de Rijkspolitie met twee agenten voorzien fluorescerendoranje helmen, juichend riep hij "Janis, would like this, Janis would like this! Orange helmets in a Porsche!" Dawson zat in "The New Riders of  the Purple Sage", een groep waarin Jerry Garcia van "The Greatful Dead" op de eerste elpee meespeelde en die vervolgens een paar jaar het voorprogramma van de "Grateful Dead" verzorgde.