15.5.18

Catalogus 2

De aanvraag van Easy Jacks catalogus kreeg nog een grappig staartje. Ik woonde destijds in Breukelen en toen ik op een keer  laat in de middag uit Hilversum thuiskwam vertelde mijn vrouw me dat er voor mij gebeld was: "Een Amerikaan, met de vraag of je hem van het station wilt halen." Ik reed naar het station en trof daar inderdaad een mij overigens onbekende jonge Amerikaan, die mij meteen vertelde dat hij mijn adres van Easy Jack gekregen  had. Ik heb hem uitgenodigd en hij is blijven eten. Om een uur of half tien 's avonds begon hij zijn spulletjes te pakken met de medeling dat hij buiten op het grasveld voor de flat in de G. van Doornikstraat ging slapen. Dat leek me  geen goed plan en hij heeft bij ons in huis overnacht. Achteraf veronderstel ik dat hij met een aantal door Easy Jack verstrekte adressen naar Europa kwam en zo op een buitengewoon handige manier hotelkosten heeft uitgespaard.