20.10.20

Tiritomba 6

Twee dagen nadat Zwanzer de lijst van deelnemers aan de Tiritoba Tagung 2020 had ontvangen kreeg hij een onverwacht telefoontje. "Met Krolse Henk. Ik en mijn Partyhoppers gaan naar Oberammergau, net als u meneer van Schlumpfhoffen en nou dacht ik dat we als we  gezamenlijk met Thierry, de Baudettekes en de Hiddemannen een bus zouden huren, we als Nederlandse delegatie niet alleen meer indruk zouden maken maar dat het vooral  voor ons allemaal aanzienlijk goedkoper zou zijn. We delen de kosten dan door drie. Wat denkt u daarvan, meneer van Schlumpfhoffen?" "Daar denk ik op  het moment niets van, daar moet ik over nadenken, ik  ga u morgen terugbellen!"  Maar voordat hij terug kon bellen, hing Krolse Henk de volgende ochtend om  kwart over acht al aan de lijn. Natuurlijk had Zwanzer nagedacht, het was een absurd voorstel: Krolse Henk zat zeker met een  vijftal in de bus en Thierry ongetwijfeld met tien mensen, tel maar na de Baudettekes en de Hiddemannen  telden met Thierry mee al zeven personen en dan nog drie muzikanten. Swantje en hij waren een duo en dan een derde van de prijs betalen? Gekke Henkie in plaatse van Krolse Henkie! Dus vertelde hij om kwart over acht dat hij en Swantje van deelname aan het gezamenlijke busreisje naar Oberammergau afzagen en bedacht later dat hij nog niet zo heel lang geleden berichten in de krant had gelezen over financiële perikelen rond Krolse Henk.