8.2.13

Biermösl Blosn

Als je dan toch ergens muzikale kritiek op wilt hebben doe het dan op een melodie die - om een oud woord te  gebruiken - "het klootjesvolk" aanspreekt, wat dat betreft, begrijp ik die rappende "fuck-you-generatie" niet goed, want ze preekt uiteindelijk alleen maar voor eigen parochie en ik weet allang dat ik, alleen al qua leeftijd betreft, niet deug. Schoppen tegen heilige huisjes moet op een melodie gebeuren die elke luisteraar als het ware in het bloed zit, dat had de Beierse groep "Biermösl Blosn" goed begrepen en ik had ze om diverse redenen heel hoog in het vaan. Het enige probleem was, dat ik er een tekstboekje bij nodig had, want Beiers verstaan is een kunst, die ik nauwelijks beheers. Maar het loog er niet om wat de broers Well de steevast CSU-stemmende Beieren voorhielden. Een jaar geleden hebben de broers een punt achter hun carrière gezet: inmiddels is de staat niet meer de CSU en de CSU niet meer de staat, ze hebben zichzelf als het ware na vijfendertig jaar overbodig gemaakt.  Van hun CD "Wo samma" is dit "'S Diandl liabn". Zoiets zie ik in de Tweede Kamer nog niet gebeuren: hier treden de broers op in het Beierse parlement met "Evangelium der Banken".  Meer over "Biermösl Blosn" op hun gelukkig nog steeds bestaande website.