2.6.13

Jean


Natuurlijk heb je een beeld vooraf van degene die je gaat interviewen, dat had ik ook van Jean Stapleton, toen ik begin jaren zeventig in Hollywood met haar ging praten. Maar ze had niets, maar dan ook helemaal niets van Edith Bunker: ze had duidelijke eigen meningen en zag er volslagen anders uit. Ik had een rijtje acteurs die ik kwam interviewen Dennis Weaver (Sam McCloud), Teddy Savalas (Kojak), Robert Blake (Baretta), John Schuck (McMillan and Wife) en Jean Stapleton (All in the Family). Alleen Blake en Schuck zijn nog in leven, vanochtend hoorde ik dat dat Jean Stapleton op 31 mei j.l. in New York overleed. Het was een verdraaid leuke vrouw om te interviewen. In de themesong van "All  in the Family" was sprake van Glenn Miller, President Hoover en een LaSalle, die zo fantastisch reed: "Didn't need no welfare state, Everybody pulled his weight. Gee our old LaSalle ran great. Those were the days." LaSalle was een submerk van Cadillac (en dus van General Motors) dat bestond van 1927 tot 1940. Op de foto een LaSalle 1932.