20.2.24

Wilders 3

 Gesprek tussen Zeefje van der Aa (Z.A.) en  Patrick Worstebroodje (P.W.)

Z.A.: " Ik weet niet waarop jij hebt gestemd Patrick, maar ik heb op de P.V.V. gestemd en wil lid nu worden van  die partij." P.W.: "Dat kan niet." Z.A.: "Zo, en waarom niet, ben ik niet goed genoeg. Mankeert er iets aan  mij?" P.W. "Nee, maar is maar één  lid van de P.V.V. en dat is  Geert Wilders." Z.A." Dat meen je niet. Dus het is eigenlijk helemaal geen partij?' P.W.: "Zo zou je het wel kunnen noemen: een nonpartij. Hij  is het enige lid. Hij bepaalt wat er gebeurt. Er zijn ook geen congressen, zoals bij andere partijen". Z.A.: "Vreemd hoor. Wat gebeurt er als hij dood gaat?" P.W.: "Ik heb  geen  idee.. Misschien wordt Fleur Agema dan het enige lid en krijgt zij het voor het zeggen". Z.A.: "Dus ik kan geen lid worden?" P.W.: "Nee,  Geert Wilders is het enige lid." Z.A.: "En de andere, zeg maar normale partijen vinden die dat goed?" P.W.: "Ja, ik  begrijp het ook niet helemaal, maar zo is  het wel!" Z.A.: "Dus als Geert Wilders zegt dat er geen enkele vreemdeling ons land binnen mag komen,  dan kan ik als P.V.V.-lid niet zeggen dat ik mijn oom Hylke, die in Zuid-Afrika woont, hier naar toe zou willen halen?" P.W.: "Dat kun je wel zeggen, maar niet als lid van de P.V.V., want dat ben je niet. Wilders heeft, om dat hij graag  wil regeren ook een aantal zaken uit zijn partijprogramma  in de ijskast gezet. Dat kan hij doen, want hij is de baas, als enig lid van de P.V.V." Z.A.: "Uit zijn partijprogramma?" P.W.: "Ja." Z.A.: "Maar dan  is dat partijprogramma van de P.V.V. eigenlijk niks waard."  P.W.: "Nee, maar Wilders kan er natuurlijk zo weer inzetten, wat hij er heeft uitgehaald." Z.A.: "Ik denk dat ik maar  geen lid wordt van de P.V.V.." P.W.: "Dat kon je toch al niet."