3.9.08

Leeuwarden 18

Vreemd hoe het geheugen werkt, terwijl ik me met geen mogelijkheid meer kan herinneren, wie in Den Haag in de belendende flats woonden, kost het me geen enkele moeite bijna alle bewoners in de Goudsbloemstraat in 1952 op te ratelen. Gisteravond sprak ik telefonisch met een oudoverbuurjongen, inmiddels 63, en verdraaid hij kon het ook. In een gesprek met mijn zus bleek dat wij ons wel ons telefoonnummer in Leeuwarden herinnerden, maar vrijwel geen enkel telefoonnummer daarna. Het was natuurlijk niet verbazend, met mijn interesse voor auto's, dat ik mij het kenteken van de auto van onze huisarts herinnerde: B23000. Hij had een Traction Avant. Een zeldzamer type Traction Avant, een cabriolet, had als kenteken ons telefoonummer: B6702. Dokter Goslinski woonde op de hoek van het Groningerplein en emigreerde in 1952 naar de Verenigde Staten.