24.9.14

&PééOOH

Ik kijk al maanden niet meer naar de Nederlandse tv. Ik weet dat zender drie zich niet tot mij richt want die is volgens de zendercoördinatrice Suzanne Kunzeler speciaal, zo lees ik net, voor jongeren van 20 tot 34 jaar en tot die leeftijdscategorie behoor ik niet.  "Zoenen en klaarkomen" schijnt het motto van &PééOH 3. Even over die leeftijdscategorie, hier wordt, terwijl bij de slager onderscheid wordt gemaakt tussen het Iberisch varken gevoed met gepofte kastanjes en het Parmazwijn, dat alleen met beukennootjes is grootgebracht, iedere Nederlander tussen de twintig en vierendertig op één grote hoop geveegd. Kunzeler, die op haar twaalfde al een beetje mocht neuken, terwijl haar overgrootvader voorlas uit het vooral in Ierland in vertaling populaire boekje van Bernardus Antonius Maria Zaaijer S.J.  "Kun je nog neuken, neuk dan mee" (uit de serie "Kun je nog", waarin o.a. de deeltjes "Vingeren, Pijpen, Beffen", alle verschenen bij Uitgeverij Vohsmaier te Grubbenvorst, in huize Kunzeler  een belangrijke plaats op de boekenplank innamen), bepaalt wat er op &PééOOH gezien gaat worden, we kunnen haar rol binnen op &PééOOH 3 enigszins vergelijken met Mozes, die met de stenen tafelen van de berg afdaalde, Kunzeler komt van de Gulperberg met de  serie "Kun je nog"  hoog boven haar hoofd geheven.