5.7.11

Harry Niehof

Natuurlijk begin ik met de solo-CD, CD 2 van de nieuwe dubbel-CD "Golf Noa Golf"* van Harry Niehof en dan luister ik eerst naar een melodietje, dat ik als kleuter al gehoord moet hebben: Miguel Matamoros' "Lagrimas Negras", want mijn vader had een vooroorlogse achtenzeventigtoerenplaat van Don Barreto met dat stuk. Harry heeft het tempo verlaagd en noemt het "Swaarte Leegte". Hij is een van de beste tekstdichters in Groningen en beide CD's mogen er zijn, al gaat mijn voorkeur uit naar zijn solowerk, ook omdat zijn gitaarspel boven alle kritiek verheven is. Gelachen, bij het luisteren, heb ik want "Grunnen Leeft" met zijn dijken vol muizen, ratten in de huizen, mollen onder het gras, pissebedden op de grond, muggen op de stront is prachtig want: Groningen leeft, ondanks dat "t dörp woar ik vandaan kom lidt aan saaihaid op grote schoal en van ale dörpsbewoners ben ik t saaist van allemoal".
*Bestellen: maak 17,50 + 2,45 Euro verzendkosten over naar: bankrekening 707270804, t.n.v. Harry Niehof, Groningen. Stuur vervolgens een e-mail waarin je vermeldt: "Golf Noa Golf", en je naam en adres. Je krijgt de cd dan zo spoedig mogelijk toegestuurd.