14.12.11

Crisis in 't Gooi II 6

Vanochtend opgestaan met a terrible headache. No idea waar dat door komt, of zou ik misschien toch teveel van dat spul tegen vliegende insecten in de de slaapkamer gespoten hebben? Dus heb ik Maria opgedragen de boel maar eens flink te luchten. Ik voel me trouwens landerig. Terwijl ik gisteravond nog het idee had om er vandaag een joyful day van te maken, in de real Christmas spirit. Maar het wil maar niet lukken. Er hangt een droevig waas over mijn bestaan. Misschien moet ik toch maar eens naar een shrink, al heb ik geen enkele behoefte open kaart tegen een volslagen vreemde te spelen. Maria vindt dat ik troost moest zoeken bij de Heer. Zij heeft als Roomse Poolse makkelijk praten. Zij heeft al aangekondigd dat ze volgende week met haar man naar Polen vertrekt. Voor a month. Waar doen ze het van? Ik kan me geen maand vacantie veroorloven. Wie moet trouwens die maand het huis schoonhouden? Daar staat zulk volk nooit bij stil, nee, lekker onder de boom en naar de mis, een maand lang. Nou ja, als puntje bij paaltje komt, zij liever dan ik. Straks maar even naar Laren, alhoewel, Baarn is ook wel nice en weer eens wat anders en ik heb minder kans bekenden tegen het lijf te lopen, die dan mij weer gaan naggen over Bastiaan. Dat ze hem gezien hebben met een onbekend vrouwtje, waarop ik dan opnieuw uit moet pakken over Leontien Blokhoofd, over wie zij alle dirty details willen weten of course. Nou daar heeft this Barbara absolutely geen trek in.

Barbara Lebber - Beck, Blaricum