15.1.18

Samen 2


Op instigatie van de houder van dit blog mag ik de vorige week aangevangen serie korte artikeltjes over "samen" voortzetten, bovendien maakte hij mij attent op de nieuwjaarstoespraak van de burgemeester van de gemeente "Goyse Meren" waarin deze de volgende zin uitsprak: "Ik constateer dat er enorm wordt samengewerkt. Van het  opzetten van evenementen, zoals de sinterklaasintocht en het carnaval, tot sport  en culturele verenigingen." Een burgervader naar mijn hart, die over de jaarwisseling nog  het volgende op te merken had: "Natuurlijk hoor je knallen en soms harde knallen. Maar  kom op  mensen, daar is het ook oud en nieuw voor." En juist omdat we over bijna twaalf maanden opnieuw een jaarwisseling zullen beleven stel ik voor dat ter verhoging van de algemene feestvreugde de burgemeester van de gemeente Goyse  Meren bij  zichzelf anaal een vuurpijl  inbrengt want zoals de man zegt: "Kom op mensen,  daar is het ook oud en nieuw voor."
Drs. Barend-Otto ter Vloot, Steenwijkerwold.
Opdat ook de vele buitenlandse lezers van dit  blog van mijn schrijfsels kennis kunnen nemen heb ik bovenstaande tekst dankzij Google Translate in het Duits vertaald.
Auf Betreiben des Inhabers dieses Blogs kann ich die Reihe von Kurzartikeln über "zusammen" fortsetzen, die letzte Woche begonnen haben, und er hat mich auch an die Neujahrsrede des Bürgermeisters der Gemeinde "Goyse Meren" erinnert, in der er den folgenden Satz ausgesprochen hat: " Ich merke, dass es eine große Kooperation gibt, von der Einrichtung von Veranstaltungen wie dem Sinterklaas und dem Karneval bis hin zu Sport- und Kulturverbänden. " Ein Burgervuder an mein Herz, der folgendes über den Jahreswechsel zu sagen hatte: "Natürlich hört man Pops und manchmal laute Pony, aber komm Leute, so alt und neu ist es." Und gerade weil wir in fast zwölf Monaten ein neues Jahr haben werden, schlage ich vor, dass der Bürgermeister der Gemeinde Goyse Meren selbst einen Feuerpfeil einführt, um die allgemeine Feierlichkeit zu erhöhen, denn wie der Mann sagt: "Kommt Leute, da ist es ist auch alt und neu für ".

Drs. B.-O.t.V., Steenwijkerwold