17.1.18

Samen 4

Er is niets mooiers dan het samengevoel, ik  ben daar dag in dag uit van overtuigd, wanneer ik mij 's avonds naar mijn sponde begeef, mag ik graag even denken aan de Tsjechische  president Zeman, die als weinig andere politici begrepen heeft wat samen werkelijk inhoudt: zijn republiek moest 2691 vluchtelingen opnemen en er zijn reeds12 toegelaten, maar die traagheid kan het gevolg zijn van het feit dat Zeman bij bezoek aan een wijngoed uitriep "dood aan de geheelonthouders en vegetariërs", bovendien heeft de Tsjechische president iets tegen journalisten die hij, zoals hij liet weten, volgaarne zou willen laten liquideren, dat lijkt hard en iewat ongenuanceerd maar aan de andere kant verbroedert hij zich met de leden van een neofascistische politieke partij en heeft hen zelfs op een partijcongres toegesproken, dat  noem ik nou met recht samen, bovendien herinner ik er  hier ook even aan dat hij dolgraag met zijn Hongaarse en  Poolse broeders samenwerkt.
Drs. Barend-Otto ter Vloot, Steenwijkerwold.
Omdat ook buitenlandse lezers van dit blog kennis kunnen nemen van bovenstaande tekst heb ik deze met behulp van Google Translate in het Tsjechisch vertaald.
Není nic krásnějšího než pocit sounáležitosti, jsem přesvědčen, že každý den, když večer chodím do mého plivu, rád přemýšlím o českém prezidentovi Zemanovi, který stejně jako několik dalších politiků pochopil, co opravdu záleží dohromady. To znamená, že jeho republika měla přijmout 2691 uprchlíků a 12 bylo již přijato, ale pomalost může být důsledkem Zemanova prohlášení "smrti teetotalářům a vegetariátem" při návštěvě vinařství. Kromě toho má český prezident něco proti novinářům, , jak oznámil, chtěl likvidovat, což se zdá být drsné a mírně nepřirozené, ale na druhou stranu se zrůdil s členy neofašistické politické strany a oslovil je dokonce i na stranické konferenci, kterou správně říkám společně Také vám připomínám, že rád spolupracuje se svými maďarskými a polskými bratry.
Drs. B.-O.t.V., Steenwijkerwold