11.12.23

Tabak

Drie jaar geleden ging fietsen niet meer en kort daarop liet mijn linkerbeen het afweten en vond ik het onverantwoord mijn Citroën Traction Avant 15/6 verder te gebruiken. Plotseling zat ik zonder de dingen die me altijd  heel veel plezier hadden bezorgd. In een  la in de  gang lagen mijn pijpen,ik rookte al twee jaar niet meer. Ik besloot om weer te gaan roken. Toch iets waar ik genoegen aan beleefde. Maar toen sloot de enige zaak in het dorp, waar ik mijn favoriete tabak haalde, zijn deuren. Vervelend, maar ik ging tabak per email bestellen. Dat mag sinds kort niet meer. Als ik vandaag de dag tabak wil hebben moet ik moeizaam met rollator in de trein of iemand vragen, tabak uit Amsterdam, Rijswijk of  Utrecht mee te nemen. Mijn tabak kost hier 25 euro 50 per blikje. Datzelfde blikje kost in Duitsland 10 euro 90. Leve Europa!