In 1958 bestelde de Italiaanse Spoorwegen 5 diesellocomotieven bij Officine Greco & Co, die ze in licentie bouwde van Deutz. De locomotieven deden niet alleen dienst als rangeerlocomotieven maar ook voor het trekken van vracht- en bouwtreinen. Ze hadden een Deutz motor en een Veith hydraulische versnellingsbak. De maximumsnelheid was 55 km.u. Het getoonde exemplaar is het enige dat overbleef, de andere eindigden op de schroothoop.
17.10.24
Locomotief 6
In 1958 bestelde de Italiaanse Spoorwegen 5 diesellocomotieven bij Officine Greco & Co, die ze in licentie bouwde van Deutz. De locomotieven deden niet alleen dienst als rangeerlocomotieven maar ook voor het trekken van vracht- en bouwtreinen. Ze hadden een Deutz motor en een Veith hydraulische versnellingsbak. De maximumsnelheid was 55 km.u. Het getoonde exemplaar is het enige dat overbleef, de andere eindigden op de schroothoop.