Terwijl de État tot 1935 moest wachten op de bestelde aanhangrijtuigen
onderzocht een andere Franse spoorwegmaatschappij, de P.L.M. of het
mogelijk was een snelle dienst tussen Parijs en Lyon te openen met
gelede Bugattitreinnstellen waar plaats was voor 74
eersteklaspassagiers. Omdat het zicht te beperkt zou zijn voor de
machinist werd de kiosk op de "Double" hoger geplaatst. Op 25 mei 1934
werd het treinstel tijdens een rit van Parijs naar Lyon aan de pers
voorgesteld. Maar wat met twee gelede rijtuigen kan, kan ook met drie en
dus bestelde de État begin november 1935 twee "Triples", die medio 1936
werden afgeleverd. Hier onder mijn model van de "Triple" van de État
dat ik in gedeelten heb moeten fotograferen. Na de État bestelde de
Alsace-Lorraine vijf "Triple"-treinstellen. Een "Triple" van de État had
144 zitplaatsen, die van de AL 131. De maximale snelheid van een
"Triple" was 140 km/u.