31.7.13

Gesprek in Duitsland 8

Ik heb mijn ijskoffie op en roep het dienstertje: "Ich möchte zahlen, bitte schön" en zeg: "Beste meneer Čalba over de korte broeken, de mouwloze t-shirts in de openbare ruimte zijn we het in grote lijnen met elkaar eens en wat de getatoeëerden betreft, ik vind het het belachelijk dat ik de rooms-katholieke kerk wel hoor over homofielen maar niet over tatoeages, terwijl de bijbel heel duidelijk is, er staat niet voor niets: "Maken jullie aan jullie lichaam geen insnijdingen en tatoeëren jullie je niet." Ik noem dat selectief bijbelgebruik door het christendom. U hebt geen restaurant, geen hotel, geen winkel, dus u kunt niemand de toegang weigeren, maar dat is wat er moet gebeuren, mijn hond komt een flink aantal restaurants, hotels en winkels niet in. Zij wordt domweg geweigerd. Dat moet met getatoeëerden ook gebeuren." "Juist", zei Čalba, "uw hond heeft geen keuze, hij is als hond geboren en zal als hond sterven. Die getatoeëerden hebben een keuze, wel een tatoe of geen tatoe, daar zullen ze konsekwentie van moeten dragen. Buiten blijven, dus!"