20.3.14

Bussum

Iemand vraagt me wat ik tegen dit gojse dorp met geiwe heb. Ik kan dat uitleggen, maar veel beter is bewijs te leveren voor de bedroevend lage intelligentie van de bewoners van dit dorp. Een aantal malen heb ik de afgelopen weken het bestaan van Marieke Munneke-Smeets gemeld, een mevrouw die in de verkiezingscampagne haar borstkanker in de strijd wierp en een zetel van D66, waarvoor ze in 2010 in de raad belandde bezet hield, terwijl ze inmiddels achter het vaan Hart voor Bussum - u weet wel die partij, die op internationale vrouwendag een bootcamp organiseerde - aanmarcheerde.  Wel zetelkleefster Marieke en haar naar gezellige pleintjes smachtende volgelingen kregen gister vijf zetels in de Bussumse gemeenteraad. Een van de oorzaken van de winst is dat de andere partijen in het gojse dorp met geiwe tijdens hun verkiezingscampagne  totaal vergaten dat politiek ook inhoudt dat je elkaar bestrijdt en o.a. wijst op het feit dat Munneke-Smeets door het streepje tussen Munneke en Smeets weg te laten, suggereert (geiwe!) een dubbele naam te bezitten en belangrijker, dat zij ten onrechte andermans raadszetel bezet houdt. Over de niet te verwezenlijken plannen van het clubje wil ik het hier niet hebben en dat de GOP (Gooise Ouderen Partij) onder aanvoering van iemand die, volgens eigen zeggen, twee maanden geleden, nog nooit politiek actief was geweest met twee zetels in de Bussumse raad komt, bewijst opnieuw hoe het zit met de intelligentie van de bewoners van dit dorp.