W.A. van Deelen stuurde een prentbriefkaart aan Den Heer A. Krauwel in Loosduinen om hem te laten weten dat hij zaterdagavond verhinderd was, waarbij we één ding kunnen vaststellen: de heer Krauwel moet een overbekend persoon geweest zijn zodat de adressering Loosduinen voldoende was. Dat maakt nieuwsgierig en inderdaad Krouwel (niet Krauwel) blijkt een bekende naam in Loosduinen. Motorwagen 72 kwam in dienst op 1 juni 1905 en werd in 1930 ombouwer 54, hij trekt een open achterwagen op de Vijverberg.
De tweede kaart toont lijn 5 op de Prinsessegracht, een tramlijn zo dicht bij Staatsspoor, maar en nooit aan toegekomen, terwijl als de tram de brug tegenover het Malieveld was overgestoken, het doel was bereikt, tot de allerlaatste dag was de Prinsessegracht het eindpunt van lijn 5.
Het Plein was de verzamelplaats van de Haagse tramlijnen tot de bezetter daar een eind aan maakte. De Lange Poten (niets met benen te maken, maar met wilgentenen) is een straat die leidt naar het Plein.
Motorwagen 59 met open bijwagen als lijn 8 op de Oude Scheveningseweg op weg naar Scheveningen. De 59 kwam in november 1905 in dienst.