14.1.07

AOW

Gister ontving ik mijn Jaaropgave 2006 van mijn AOW-pensioen vergezeld door het informatieblad van de Sociale Verzekeringsbank. Ook daar is de gekte toegeslagen en meent men de informatie te moeten - modern woord - pimpen. Op de achterpagina word ik geconfronteerd met de 65-jarige heer Dirk Schulz "een snelle jongen in zijn Porsche GT3 met zo'n 400PK". Van de voorpagina grijnst Jacques d'Ancona mij toe, die "zelf zo'n 70.000 per jaar auto rijdt" en verderop in het blad twee pagina's de gelegenheid krijgt enig gekeuvel uit te stoten. Mijn overbuurman, dik in de zeventig, gaat iedere dag, zonder dat hij er iets mee verdient of er een prijs voor krijgt, naar zijn volkstuin, maar over zulke onbekende Nederlanders lees ik geen woord.
Als u, gepensioneerde, geinformeerd wilt blijven door de SVB, maar tegelijkertijd gevrijwaard wilt blijven van het lawijt van de "Bekende Nederlanders" stuur dan, net als ik het deed, een email via http://www.svb.nl met uw protest.