22.4.18

Die Fähnchen hoch

Gister zag ik in Hilversum bovenstaande aankondiging. Nu weet ik niet of het een resultaat van een verantwoord wetenschappelijk onderzoek is en dat rokers inderdaad rechts zijn, maar wat wel juist is dat in Hilversum zich het hoofdkwartier bevindt van de oorspronkelijk Vlaamse rechtse beweging "De Voorpost", die zich in de Gooise contreien ondermeer bezighoudt met het  bestickeren van lantaarnpalen. De tekst van  de sticker: "Immigratie? Nee bedankt!" 
 
Op de website van "De Voorpost" tref ik een aantal demonstrerende witmannen en een advertentie van "Deutsche  Telekom", die op de eigen website beweert zich in te zetten voor "refugees". Nu is het  "het een of het ander", dus ik vraag bij  de Duitse telefoongigant om opheldering, maar krijg geen antwoord. Ik ben geen abonnee van "Deutsche Telekom" ,  maar wanneer u dat wel  bent, zou ik toch maar eens protesteren tegen de ondersteuning van "De Voorpost". Ik blijf nog even bij onze Oosterburen. De wetenschappelijke stichting van de rechtse partij AfD heeft problemen  met zijn naam, want de kleinkinderen van  Gustav Stresemann (1878-1929) maken bezwaar tegen het feit dat de naam van  hun grootvader gekoppeld wordt aan het rechtse, cryptofascistische gebroed,  Rotterdam vindt het klaarblijkelijk geen probleem dat de stichting nu de naam van Desiderius Erasmus draagt.
Drs. Barend-Otto ter  Vloot, Steenwijkerwold