In 1937 richtte Johnny Lurani (volledige naam Giovanni Lurani Gernuchi, achtste graaf van Calvenzano) samen met Luigi Villoresi, Franco Cortese en Eugenio Minetti de Scuderia - zeg maar Renstal - Ambrosiana, genoemd naar de beschermheilige Sint Ambrosius van Milaan, op. Het team deed mee aan de Targa Florio in 1937, '38 en '39 en finishte op de respectievelijk tweede, derde en tweede plaats met Lugani, Cortese en Villoresi. Cortese eindigde als negende in de Duitse Grand Prix van 1938 en in 1947 reed Alberto Ascari voor de Scuderia Ambrosiana. In 1951 won Franco Cortese met een Engelse auto, een Frazer Nash, een zogenaamde Le Mans Replica, de Targa Florio. Dat jaar ging de wedstrijd over het Piccolo Circuit, totaal acht ronden 576 kilometer en Cortese deed dat met een gemiddelde snelheid van 76,631 km/u. De naam Le Mans Replica ontleende Frazer Nash aan het feit dat de auto in 1949 als derde eindigde tijdens de 24 Uur van Le Mans. De motor kwam van de vooroorlogse tweeliter BMW 328, die behalve in de Frazer Nash ook te vinden was in de Bristol, gekoppeld aan vierversnellingsbak van Borg Warner. Zes-in-lijn, cylinderinhoud 1971cc, 2e, 3e en 4e versnelling gesynchroniseerd, drie carburateurs. De carrosserie van aluminium.