5.6.24

Vreugde

Vandaag eindelijk  weer eens iets kunnen bijdragen aan de algehele vrolijkheid ten hoofdburele in Utrecht van de Nederlandse Teloorwegen. Goed derlui  trein was enige  minuten te laat bij vertrek,  maar daarover willen wij niet moeilijk doen. Mijn vrouw en ik moesten in Amsterdam in de stad zijn, dus liepen we door de tunnel in die richting tot we bij een forse versperring  eindigden, die  slechts twee mogelijkheden bood: zowel links als rechts een  voor iemand met een rollator onneembare trap. Gelukkig is er een informatrice: omdraaien  richting IJzijde, station verlaten, linksaf tot  fietstunnel, daar weer linksaf en daarna weer linksaf om voor het stationsgebouw te eindigen. Na deze exercitie van zo'n kwartier was ik redelijk vermoeid, maar vrolijk gestemd, want ik wist dat ik de Teloorwegen een enorm plezier bezorgde. De terugreis is helemaal excellent, de trein Amersfoort rijdt niet verder dan Weesp, vanwege systeemfalen. Wat zegt u? Falen van het systeem. O.  De trein uit, op zoek  naar een lift.  Met rollator, weet u nog. Op de liftdeur de mededeling dat e.e.a. nu nog niet werkt, maar straks is het allemaal fantastisch.  Nu ben je halfdood, maar straks ben je totaal de pijp uit, begrijpt u? Een vriendelijke mevrouw helpt mijn  rollator de trap af en daarna  zitten we bijna een uur wachtend op  een  lijnbus. De Teloorwegen komt niet met vervangend vervoer, want  hahahaha,  we hebben aan  de reiziger de vliegende slingerschijt.