Dat had twee redenen: de Nashfabrieken, waar ook mijn, inmiddels allang, noodgedwongen, verkochte 1937er Nash was gefabriceerd, stonden daar en er rijden originele Amerikaanse PCC-cars. De allereerst gebouwde PCC-car zag ik een paar jaar geleden in East Haven, maar die was destijds nog in restauratie.
De groene grasvlaktes van Kenosha, met in het midden aan de horizon de vuur- en rechts daarvan de watertoren.
Kenosha bestaat voor een groot deel uit groene glasvlaktes, op die plaats stonden de Nashfabrieken. De gemeente heeft een enkelsporige trambaan uitgelegd, die vanaf het spoorstation een rondje maakt en in een kwartiertje door een PCC-car wordt bereden. De vijf, oorspronkelijk uit Toronto afkomstige PCC-cars, zijn in de kleuren van een vijftal steden (Cincinnati, Toronto, Pittsburgh, Chicago en Johnstown) geschilderd. Meestal doet slechts een dienst. De dag, dat ik Kenosha bezocht, reed de tram in Chicagokleuren, een zogenaamde 'Green Hornet'. Heel bijzonder vond ik het feit, dat zelfs deze, vrijwel alleen door toeristen benutte, tram uitgerust was met een lift voor invalidewagens. Klaarblijkelijk worden de belangen van invaliden in de Verenigde Staten beter behartigd dan in Nederland en wordt met hen veel meer rekening gehouden.