29.10.11

Dagboek 4

Gistermiddag kreeg ik een aan mij geadresseerde folder in mijn brievenbus, twee jaar geleden zou ik die 's ochtends al ontvangen hebben, maar sinds de echte postbodes zijn verdwenen en vervangen door iedere dag een ander onduidelijk jeugdig manspersoon komen de brieven en drukwerkjes 's middags, of ik ten bate van de zwerfhonden in Georgië maar even drie euro per maand over wilde maken, waarom ik me speciaal het lot van de zwerfhonden in Georgië moet aantrekken en niet die in Armenië of Griekenland begrijp ik niet, als beloning zou ik kans maken op een tekening van Van der Blaf, maar het kan natuurlijk komen omdat de vrouw van de Georgische president net als die van Chubby Checker van de twist uit ons land komt, zij heeft trouwens nooit om donaties voor Amerikaanse zwerfhonden gevraagd maar misschien zijn die er wel niet, al kan ik me dat niet voorstellen, Georgia lijkt per slot van rekening veel op Georgië. Tegelijkertijd ontving ik een brief van Katja, de vriendin uit mijn jeugd met wie ik nog altijd contact heb gehouden en die uiteindelijk getrouwd is met iemand uit Den Haag, werkzaam bij de plantsoenendienst in die stad, maar inmiddels natuurlijk met pensioen, dat komt goed uit want zij willen volgende week woensdag komen en kan Gijsbert want zo heet hij, mij mooi adviseren welke bloembollen ik in mijn tuintje moet planten en mij ook vertellen hoe ik de katten er uit kan verjagen, ik heb gehoord dat er een systeem is dat net zo werkt als electrisch schrikdraad om de koeien in de weilanden te houden, dat lijkt mij erg goed al is het precies omgekeerd, ik zie die sluipgluiperds al flinke luchtsprongen maken, waarvan ik de eigenaars nog nooit een drollenzak heb zien aanschaffen. In ieder geval ga ik niet drie euro per maand naar Georgische zwerfhonden overmaken, dan maar geen kans op een tekening van Van der Blaf.

Archibaldina Kweuternuik