Oorspronkelijk was het autootje als invalidenwagen bedacht door vliegtuigbouwkundige Fritz Fend en het was er in drie versies: met handaandrijving, met een 38cc Victoriamotor en met een 98cc Sachsmotor. De naam voor het eenpersoonswaagentje was "Flitzer" en veel meer dan 250 exemplaren zijn er niet gebouwd. Uit de "Flitzer" ontwikkelde Fend een tweepersoonsautootje, dat vanaf lente 1953 door de Regensburger Stahl- und Metallbau (lees de voormalige vliegtuigbouwer Messerschmitt) in productie werd genomen. De eencylinderluchtgekoelde 173cc-motor kwam van Fichtel & Sachs, door middel van een vierversnellingsbak en een ketting werd het enkele achterwiel aangedreven, de topsnelheid van de "KR 175" lag net onder de tachtig kilometeter per uur. Tot eind 1954 zijn er ongeveer 10.000 gebouwd, daarna verscheen in 1955 de "KR 200" (KR staat voor Kabinenroller) met een iets grotere motor, dat jaar rolden 11909 exemplaren van de band, daarna ging het bergaf en ontstonden er financiële problemen, waarna het Regenburgse bedrijf met de naam FMR door Messerschmitt werd losgekoppeld en onder leiding van Fend zelfstandig werd gemaakt. De "KR 200" bleef tot 1962 in productie.