Na de Eerste Wereldoorlog verschijnen in 1921 de 801-401 (cylinderinhoud 2973cc ontworpen door Giulio Cesare Cappa), de 801-402 ( met i.p.v. een vier in lijn zoals de 401, een acht in lijn), in 1923 volgt de 805-405 (opnieuw een acht in lijn, winnaar van de Grote Ptijs van Europa en Italië), maar het is een Engelsman die in 1923 Fiat wereldfaam bezorgt door het wereldsnelheidsrecord te breken. Ernest Eldridge gebruikt daarvoor een Fiat SB. 4 uit 1908, die klaarblijkelijk na een race op Brooklands is achtergebleven en een Fiatvliegtuigmotor (een A12 bis). De Mefistofeles genaamde wagen haalt in Arpajon in Frankrijk bijna 235 km/u.
MEFISTOFELES
In 1927 verschijnt Fiats laatste Grand-Prix-wagen, de 801, met twee groepen van zescylinders in lijn en een cylinderinhoud van 1494cc, Pietro Bordoni wint de Grote Prijs van Milaan op het circuit Monza.