Gister was ik bij een MG NB, oorspronkelijk in 1936 geïmporteerd uit Engeland naar Molenaar in Amersfoort, vervolgens naar een dealer in Nijmegen en op een Gelders kenteken gezet. dus beginnend met M. Zo'n 65 jaar geleden stilgezet en 25 jaar geleden gevonden door de huidige eigenaar, maar de toenmalige bezitters wilden er destijds geen afstand van doen. Maar nu is het dan zover en begint behalve de restauratie, o.a. van de motor, want de lagers liggen er uit, de puzzel van wie de MG geweest is. De auto was in 1936 niet goedkoop, hij kostte f.4100,00. Aardig om te zien dat de klokjes op het dashboard allemaal achtkantig waren en dat er een speciale manier was om de reservebougies te bewaren. De meest eenvoudige manier om een MG NB van een NA te onderscheiden is om te kijken naar de portieren, bij de NA zaten die achter bij de NB voor, de auto had een zescylindermotor in lijn met een inhoud van 1271 cc, twee SU-carburateurs en een ongesynchroniseerde vierversnellingsbak.