De Renault XBD 3510 rolde in 1939 uit de fabriek en is van het type ABJ3, oorspronkelijk besteld door de ETAT, werd hij de door de SNCF afgenomen. De ABJ3’s zijn gemakkelijk te herkennen aan de grote op het dakgeplaatste radiateur, een eenvoudige oplossing om schade door steenslag uit het ballastbed te voorkomen De maximumsnelheid was 100km/u. In 1958 reden er nog 33ABJ3’s, in 1975 nog 4 vanuit het depot Rouen, in 1976 werden die ook afgeschreven.
De “autorail panoramique” kwam in februari 1959 in dienst en werd aangedreven door een 800PK V12-motor, die later tot 605PK werd teruggebracht omdat de koeling onvoldoende bleek. Oorspronkelijk kon deze autorails een rijtuig meenemen, maardat was na het terugbrengen van het aantal PK’s afgelopen. De koepel voor de eersteklaspassagiers was van polyester. De tien “panoramiques” deden in het zuidoosten van Frankrijk dienst vanuit het depot Marseille. In 1980 verdween de eerste van de rails, eind 1984 reden er nog slechts vier vanuit het depot Nimes, in 1985 werden ook die afgeschreven. Er is een viertal bewaard gebleven.
Vanwege de asymetrisch geplaatste kiosk werd de X3800 “Picasso” genoemd. Deze autorails (met een totaal aantal van 251) werden niet alleen door Renault gemaakt, maar ook door De Dietrich en de Ateliers de Constructions du Nord de la France (AFN). Het prototype, de X 3801 werd in 1950 door Renault afgeleverd. De "Picasso's" hebben in heel Frankrijk dienst gedaan.