Het zit wat tegen de laatste dagen: na 52 jaar is het ruitensproeierreservoir van de Panhard gaan lekken. Geen wonder, want het is geheel van plastic en aan de bovenkant gescheurd. Het Franse filiaal van de Britse firma K.L.G. bracht het potje ooit in de handel onder de de naam "Vunette". Het is slechts tien centimeter hoog en daar begint het probleem, want eventuele vervangende Britse potjes zijn zeker 15 centimeter hoog en passen dus niet. Er zat dus na een lange zoektocht op Ebay France niets anders op dan het reservoir de repareren. Eerst de scheuren gedicht met Sugru, een soort zelfklevende rubbermassa en vervolgens de plastic ophanging met aluminium verstevigd, omdat de ophanging daarna niet meer in de beugel paste, de ophanging verlengd met twee messing stripjes. Er kwam zagen, vijlen en boren aan te pas, maar inmiddels hangt het potje en de sproeier werkt. Gisteravond toch nog maar eens gezocht naar een betere oplossing en ik vond een website van gezamenlijke Franse autoslopers en vanmorgen kreeg ik van één van hen bericht: hij heeft een origineel "Vunette"-reservoir. Veel nuteloos werk, die reparatie? Welnee, altijd makkelijk een reservereservoir bij de hand te hebben.