De
tweeramer nummer 20 gefotografeerd op het Buitenhof, in ieder geval na
21 april 1906 toen lijn 3, Groothertoginnelaan - Buitenhof, via Plein
verlengd werd tot Overbosch, maar omdat het motorrijtuig crème
geschilderd is, moet de foto na 1908/09 genomen zijn, want pas in die
jaren kregen alle tweeramers die kleur. De meeste tweeramers werd in
1936 gesloopt, elf exemplaren werden naar Poznan (het toenmalige Posen)
verkocht, maar de 20 heeft het langst uitgehouden en deed zelfs na de
Tweede Wereldoorlog, net als nummer 8 (die per abuis in 1953 gesloopt
werd) nog een aantal passagiersdiensten, terwijl hij verder zijn tijd
sleet met het trekken van de railslijpwagen, om als noodwoning in Meppel
te eindigen. Toch is met een kunstgreep een tweeramer aan de Haagse
museumcollectie toegevoegd, want met behulp van de wagenbak van een
identieke Amsterdamse tram is de Haagse nummer 2 nagebouwd.