Het is als je 't goed nagaat redelijk tragisch, want al die conglomeraten in de Britse autoindustrie hebben uiteindelijk diezelfde industrie om zeep geholpen.
Het Britse Daimler werd in 1910 onderdeel van het B.S.A.-concern (B.S.A. = British Small Arms), de B.S.A.-auto's werden kleinere en lichtere Daimlers. Zowel de dure Daimlers als de goedkopere B.S.A.'s hadden schuivenmotoren. In 1931 ging ook Lanchester, een fabriek die heel veel innovatie op zijn naam had staan, deel uitmaken van B.S.A. en omdat Daimler het duurste segment van de markt van auto's voorzag, was voor Lanchester slechts een ondergeschikte rol weggelegd. Zo was de 1952 Lanchester "14" een Daimler "Conquest" (foto) met twee cilinders minder. In 1960 werd Daimler gekocht door Jaguar en werd onder de motorkap van een Jaguar MKII een Daimler V8 gestopt en heette het product Daimler "2,5 litre". Een paar jaar later werd die motor in de Daimler "Sovereign" vervangen door een Jaguarzescilinder en waren de wagens alleen nog van elkaar te onderscheiden door het naamplaatje en de grille.
Het Britse Daimler werd in 1910 onderdeel van het B.S.A.-concern (B.S.A. = British Small Arms), de B.S.A.-auto's werden kleinere en lichtere Daimlers. Zowel de dure Daimlers als de goedkopere B.S.A.'s hadden schuivenmotoren. In 1931 ging ook Lanchester, een fabriek die heel veel innovatie op zijn naam had staan, deel uitmaken van B.S.A. en omdat Daimler het duurste segment van de markt van auto's voorzag, was voor Lanchester slechts een ondergeschikte rol weggelegd. Zo was de 1952 Lanchester "14" een Daimler "Conquest" (foto) met twee cilinders minder. In 1960 werd Daimler gekocht door Jaguar en werd onder de motorkap van een Jaguar MKII een Daimler V8 gestopt en heette het product Daimler "2,5 litre". Een paar jaar later werd die motor in de Daimler "Sovereign" vervangen door een Jaguarzescilinder en waren de wagens alleen nog van elkaar te onderscheiden door het naamplaatje en de grille.