Medio jaren vijftig begint de grote Britse autoknoeipartij, door henzelf omschreven als badge engineering. Deze folder juicht: "... renew your aquaintance with a thoroughbred", maar het autootje staat op de "floor pan" van een Morris Minor en deelt de carrosserie met de Wolseley 1500, de motor is een BMC B van anderhalve liter, maar met twee carburateurs. Ook de grotere Riley, de RMH "Pathfinder", die in october 1953 op de markt kwam, deelt de carrosserie met een Wolseley, de Six-Ninety, die een jaar later verschijnt. Het snorkende proza in de folder verhult dat het allesbehalve een uniek Rileyproduct is:
"The enthusiast particularly, but indeed every motorist who enjoys motoring fot motoring's sake, will appreciate the thrilling performance of the twin-carburetter engine, which is matched with a special high top gear to give fast cruising with the engine running well within its capacity. This smaller Riley is truly in the tradition of the famous 1 1/2-litre models of the past, embodying as it does the superb steering and road-holding qualities that have become inherent in the magnificent motoring with the Riley marque has come to be associated. The handsome, polished, walnut-veneered fascia panel and door cappings, the carpet-covered floor, and the leather-covered seats, all in tasteful colour schemes, impart a glow of warm luxury to the interior. The Riley One-Point-Five is built for those motorists who take a delight in the performance and appearance of their car."