Natuurlijk was het niet zo merkwaardig dat Ford-France de uitgeklede en van luxe ontdane versie van de "Vedette" in de lente van 1952 "Abeille" (honingbij) noemde, het was de werkmansversie: er kon 500 kilo aan goederen worden ingeladen en het reservewiel stond achter de chauffeur. Ook in Italë reed een honingbij, die dateerde van 1948 en werd gefabriceerd door Piaggio, de fabriek die scooters maakte die op een "Vespa" (wesp) leken. De naam van het Italiaanse product was voor export ietwat ongelukkig gekozen, want in het Italiaans heet een honingbij ape en de kans dat het met een 50cc tweetactmachientje uitgeruste voertuig in de rest van de wereld als aap werd neergezet was redelijk groot. Gister zag ik niet één "Ape" maar drie, de zogenaamde "Calessino"-versie ingericht voor personenvervoer. De "Abeille" is al lang historie, maar de "Ape" is nog altijd in productie.