Een Farman MF XI. Gebouwd als verkenner en lichte bommenwerper (bommenlast 130 kilo), al voor de Eerste Wereldoorlog. Maximale snelheid 106 km/u., plafond 3000 meter, vliegbereik 380 km. Oorspronkelijk met een 80PK Renaultmotor , later met een 130PK van dezelfde fabriek, maar ook met een De Dionmotor van 100PK. De MF XI deed zowel dienst bij de Fransen, Britten en Belgen, op 21 december 1914 voerde een toestel van de Royal Naval Air Service een aanval uit op Duitse artilleriestellingen bij Ostende, in 1915 behaalde een Belgisch toestel een overwinning. In datzelfde jaar werd de MF XI als bommenwerper van het Westelijk front teruggetrokken en deed het nadien alleen maar dienst als opleidingstoestel. Elders in de wereld (bijvoorbeeld in het Midden-Oosten) werd het vliegtuig nog wel als bommenwerper ingezet. Een onderdeel van Fiat bouwde het toestel in licentie als SIA (Societa Italiana Aviazone) 5.