De stoomlocomotief van de binnenkomende trein moest behalve gekeerd ook van water en kolen worden voorzien. Water kwam uit de afgebeelde kraan en kolen werden in de begintijd van de spoorwegen met mandjes in de tender geladen. Voordat de trein in tegenstelde richting kon vertrekken, ging met een en ander gemakkelijk een halfuurtje heen. Blijft het gister geschetste probleem van het postrijtuig: ging het mee de draaischijf op? Ik denk van niet want de draaischijf die daarvoor nodig was moest een enorme omvang hebben.
Meer waarschijnlijk lijkt me dat een kleine - zoals hier boven afgebeelde - tenderlocomotief, die bijna tegen het stootblok geparkeerd stond, nadat de locomotief van de binnenkomende trein was losgekoppeld en zich via een wissel naar de draaischijf had begeven om vervolgens water en kolen in te nemen, de postwagen aankoppelde en deze ergens zo neerzette, dat de naar de trein terugrijdende, van vers water en kolen voorziene, locomotief het postrijtuig aanpikte en tegen de trein zette.