12.6.08

Hamster

Sinds eergisteravond staat hij op tafel: een grote blauwe bak met een soort muis, die hamster heet. Schoolvacanties betekenen dat het klassedier huisdier wordt. Met behulp van een boekje probeer ik erachter te komen wat de juiste naam van de hamster is. Ik aarzel tussen een Roborovski en een Siberische, maar die laatste is er weer in diverse soorten. Ik kom er niet uit.
Niet dat het er veel toe doet, want de kooi is interessanter dan het diertje. De bak is blauw, het loopwiel (waar ik de hamster nog geen keer gebruik van heb zien maken) is geel, er is een rood-oranje-groen balletje, de buitenkant van het etensbakje is beige (er staat hamster op en het is gedecoreerd met worteltjes), de binnenkant donkerblauw, de dop van de waterfles is rood, kortom het moet de hamster knettergek voor de ogen worden als hij zijn witte nachtverblijf uitkomt. Hij komt daar dan ook niet uit en dat begrijp ik heel goed.