3.6.08

Kanaän

Toen het trio B.B. met R. (Balkenende, Bos met Rouvoet) eruitgekomen was, beweerden ze dat dat eigenlijk geen wonder was, immers het drietal sprak de tale Kanaäns. Dat weten we zo langzamerhand, want nu eikelen de christelijke mannenbroeders over kankeronderzoek, waarover een Limburgse onderzoeker terecht opmerkt, dat B.B. met R. dat beter over kunnen laten aan diegenen, die er echt iets vanaf weten. Met de eerste B. en met R. heb ik weinig, met de tweede B. langzamerhand ook weinig meer. Ik kom uit een rood nest: de S.D.A.P. werd me met de paplepel ingegoten en de P.v.d.A. werd op mijn boterham gesmeerd.
Bij de laatste kamerverkiezingen stemde ik op Aleid Wolfsen, hij leek me een fatsoenlijk man. Maar toen hij, nauwelijks, ook met mijn stem, in het parlement gekozen was, ambieerde hij het burgemeesterschap van Utrecht. Ik heb hem toen een brief geschreven, waarin ik uitlegde dat ik dat tegenover de kiezer een onfatsoenlijke daad vond. Natuurlijk kreeg ik geen antwoord. Want op kritiek hebben ze het bij de P.v.d.A. niet zo. Een paar jaar geleden, ik was destijds nog lid vande P.v.d.A., zag ik de tweede B. op de televisie figureren op een feestje van de Marco Borsatofanclub. Plagenderwijs stuurde ik de tweede B. een email. Ik wilde graag lid van de Borsatofanclub worden en kon hij me introduceren? Van dit soort humor moeten de sprekers van de tale Kanaäns niets hebben. Er kwam natuurlijk geen antwoord.