20.9.10

Noordermarkt

Het is allegaar vrij nuiver heeltijden de schonken onder een andere tafel te steken, maar in het eerst aan zie ik geen oplossing voor mijn probleem. De kortste klap zou natuurlijk wezen als ik weer een eigen woonte hebben zou. De mensen zijn puur aardig voor mij, zo was ik afrennende zaterdag in Amsterdam, het is daar een heidens leven en ik ben zo blij als een vogeltje dat ik weer weerom ben. Allegaar fietsen op de stoep en als men er wat van zegt is men een kankerhoer of zulkzowat. We hebben op een markt geweest: de Noordermarkt met allegaar kaas, worst, plakken keek en hunnig. Onbespuiten zeiden de mensen die mij meegenomen hadden. Dat zal wel, maar ik heb mijn twijfels bij onbespuiten worst en twee grauwe euroos voor een plakje keek lijkt mij ook wat aan de hoge kant of ze moeten daar zulverdraadjes in meegebakt hebben. Het was een hele gijsel over de Afsluitdijk. We hebben ook nog even aangelegd bij het monument, ik had daar nog nooit geweest. Een probleem bij het heeltijden vervaren is dat men het overzicht over de pollitiek kwijtraakt, niet dat het heel slim is, maar men wil toch graag weten wat zo'n sijpelsnijder van een Verhagen met ons voor heeft.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, op de flitter