Twee maal de Jeantaud Duc Profilée, één keer als model en één keer onderweg het wereldsnelheidsrecord op de weg te vestigen met Graaf Gaston de Chasseloup-Laubat aan het stuur. De Chasseloup-Laubat, jongste zoon van Markies de Chasseloup-Laubat minister van Marine en Koloniën onder Napoleon III, was de eerste die het snelheidsrecord vestigde met iets meer dan 63 m/u in een veel minder gestroomlijnde auto, Camille Jenatzy, een Belgische coureur is sneller met zijn La Jamais Contente en dus komt de Chasseloup-Laubat terug met zijn Duc Profilée, een auto waarbij zowel de voor- als achterkant eindigen op een punt. Uiteindelijk geeft de Chasseloup-Laubat de pijp aan Maarten wanneer Jenatzy meer dan honderd kilometer per uur haalt. Jeantaud was een Franse constructeur die zijn eerste electrische auto bouwde in 1881, maar tussen 1902 en 1904 ook benzinewagens leverde. In 1906 pleegde hij zelfmoord. De Chasseloup-Laubat stierf na een slopende ziekte in 1903. Het verbazingwekkende is dat zowel de Duc Profilée als de La Jamais Contente electrisch aangedreven waren. De Duc Profilée had in 1899 een 26.8 kW. electrische motor.