Laat ik om te beginnen duidelijk maken dat ik niets heb met de automobielen die anno nu onder de Bugattinaam verkocht worden, voor mij zijn Bugatti's auto's die ontworpen zijn door Ettore en zijn zoon Jean. Op de foto's het Type 46. Misschien voor de leek ietwat merkwaardig want de drie afgebeelde auto's zien er totaal verschillend uit, maar toch is het drie keer dezelfde auto, niet dezelfde carrosserie, maar wel hetgeen het onderhuidse betreft. Rollend chassis met motor werden door Bugatti in Molsheim geleverd en de koper kon er elders een carrosserie naar keuze op laten zetten. Zo'n maatcostuum was destijds niet ongebruikelijk. Met de verkoop van "La Royale" (Type 41) zat het Bugatti niet mee en dus verscheen in de herfst van 1929 het Type 46, met een achtcylinder in lijn, de slag - 130 mm - was dezelfde als van de motor van "La Royale", de boring was gereduceerd van 125 naar 81 mm, de cylinderinhoud was 5227 cc. Er zijn ongeveer 400 Type 46's gebouwd. Ettore Bugatti's favoriete carrosserie staat hier boven: het zogenaamde "fiacre"-model, hieronder een Type 46 cabriolet met een Duitse carrosserie en een saloon voorzien van een Britse carrosserie.