Heel even, maar dan ook maar heel even denk ik een CD (Charles Deutsch) te zien, maar eigenlijk is de auto er te groot en te bol voor: het is een Jaguar F-type. Ik sprak Charles Deutsch eind jaren zestig in zijn Bureau d'Études in Parijs en ergens heb ik ook nog een paar brieven hem. Nadat hij voor de Tweede Wereldoorlog met René Bonnet een sportwagen met een Citroënmotor bouwde, waarvan het gebruik na de oorlog door Citroën werd verboden, kwam de Panhardmotor in het vizier. Op zeker moment scheidden de wegen van Deutsch en Bonnet, Deutsch bleef Panhard trouw en wist opzienbarende zaken uit de kleine tweecylinderluchtgekoeldeboxermotor te halen. Bovenstaande CD dateert uit 1963.
Momenteel leven we in een tijd van het grote kopiëren, originaliteit is ver te zoeken, Fiat haalt het aloude rugzakje - echte naam 500 - uit de kast, BMW blijkt met zijn Mini totaal niet begrepen te hebben wat Issigonis met zijn oorspronkelijke ontwerp voorhad en Volkswagen bouwt momenteel o.a. een parodie op de Kever. Jaguar heeft geen enkele moeite gedaan om origineel te zijn en anders dan Fiat, BMW en Fiat die met hun "nieuwe" auto's ontwerpen uit eigen huis gebruikten, heeft de fabriek de CD als voorbeeld genomen.