Natuurlijk zou het fraai geweest zijn als er ergens langs het traject waar de Tweeramer 2 in Den Haag vandaag reed, een strook van pakweg 200 meter gereserveerd was voor auto's uit de tijd dat de tram dienst deed. Nostagie puur had best gekund ergens langs de Statenlaan. Ik had mijn Panhard natuurlijk heel goed langs de route van lijn 14, waar vandaag de PCC-cars reden, willen neerzetten, het had toch een aardiger plaatje gemaakt dan een foto met een Dodge "Nitro" op de achtergrond. De enige bejaarde auto langs de Statenlaan was bovenstaande Renault "Estafette 800" uit de jaren zestig.
Ik ben met de Tweeramer, ingetuigd als lijn 10, van Den Haag Centraal naar de Statenlaan gereden. Ik kende diezelfde tram al uit Amsterdam, waar hij dienst doet onder nummer 72. De "Tweeramer" dateert uit 1904, het type werd in 1936 uit de reizigersdienst afgevoerd.
De 164 is een zogenaamde "Laagdakker" zodat hij onder de poortjes van het Binnenhof door kon rijden, de "Laagdakkers" kwamen in 190 en 1908 in dienst en verdwenen in 1946.
De 826 werd in 1929, gebouwd door La Brugoise, een fabriek waarmee de HTM jarenlang goede contacten onderhield - ook de PCC-cars kwamen uit Brugge - de serie 821 t/m 830 verdween in 1964-'65 uit de passagiersdienst.