De 140's kwamen bij de oprichting vann de SNCF in 1938 van verschillende maatschappijen, de C's kwamen, zoals we zagen voor een deel oorspronkelijk van de A.L.V.F. en sleten hun dagen daarna bij de Est en de P.L.M., maar er waren ook 140-C-locomotieven die bij de État hadden dienst gedaan. Er waren 140-E's en 140-H's van de P.L.M. maar ook 140-H's van de Ouest en 140-J's en 140-L's van de P.L.M. En om het nog ingewikkelder te maken er was ook een aantal 140-G's, Amerikaanse locomotieven achtergebleven na de Eerste Wereldoorlog, die zowel in het oosten, het noorden, het westen, het zuidwesten en het zuidoosten van Frankrijk reden. Uit de Duitse herstelbetalingen kwamen in 1919 de oorspronkelijk Beierse 140-D's. Bovendien was er de 140-A van de Nord, bijgenaamd "Le Boeuf" die hier boven is afgebeeld. In 1912 in een serie van 280 in dienst, waarvan in 1958 nog 24 dienstvaardig waren. De maximale dienstsnelheid was 105 km/u.