Er waren nogal wat Franse autmerken met een dubbele naam: De Dion-Bouton, Panhard-Levassor, Audibert-Lavirotte, Delaunay-Belleville en ook Gobron-Brillié. Eugène Brillié werkte vanaf 1887 tot 1898 bij de Compagnie des Chemins de Fer de l'Ouest voordat hij in 1899 met de politicus Gustave Gobron een automobielfabriek startte. Motorisch waren de wagens bijzonder: in plaats van één zuiger per cylinder waren er twee die tegen elkaar in werkten, bovendien was er geen normale carburateur geïnstalleerd maar een soort draaiende benzinedistributeur waardoor het mogelijk was verschillende soorten brandstof te gebruiken. Bovenstaande Gobron-Brillië dateert uit 1899. De firma deed, nadat Brillié in 1903 vertrokken was, mee aan de jacht op het wereldsnelheidsrecord en wist in juli 1903 in Oostende dat te vebeteren, in november van hetzelfde jaar in Dourdan en in maart 1904 in Nice ging het met Rigolly aan het stuur opnieuw omhoog tot 151 km/u.