Bovenstaand basisontwerp van de Lincoln, die later "Zephyr" zou gaan heten zag er wel even anders uit dan wat er uiteindelijk op straat kwam. De door John Tjaarda ontworpen en door Briggs Body Company gebouwde auto leek als twee druppels water op een Volkswagen "Käfer", alleen twee keer zo groot. Eigenlijk zeg ik het verkeerd: de Volkswagen (al heette die toen nog KdF-wagen) was een verkleinde Briggs. Porsche, die nog altijd ten onrechte figureert als ontwerper van de Volkswagen, had namelijk bij zijn bezoek aan de Briggsfabriek in de Verenigde Staten goed opgelet.
Tjaarda's auto had de motor - een V8 - achterin en dat ging Henry Ford duidelijk te ver, uiteindelijk was het de bedoeling een auto tussen een dure Ford en een Lincoln in de markt te zetten en niet om buiten de tradionele paden te treden. De "Zephyr" kreeg een uit de Ford V8-motor ontwikkelde V12 en Bob Gregorie, Fords huisontwerper nam het uiterlijk van de door Tjaarda ontworpen wagen onder handen.
Onderstaande foto's tonen een Dinky Toys 1939 "Zephyr"-coupé en een Matchbox 1938 "Zephyr"-cabriolet. Ik heb de modellen expres zo neergezet, 1939 eerst en dan 1938, omdat het duidelijk maakt wat er in vijftig jaar veranderd is.