Op 2 juli 2014 schreef ik onderstaande regels op mijn blog.
Amerikanen bouwden gestroomlijnde voitures, de Duitsers, de Fransen, de
Japanners en de Zweden, maar hoe zat het in de jaren dertig met de
Britten? Construeerden ze auto's waarvan de vorm ontleend was aan
regendruppel? Jawel, er was de Burney, getekend door en genoemd naar de
luchtschipontwerper Dennistoun Burney en gebouwd door de Streamline Car
Ltd. in Maidenhead. Het prototype rustte op het chassis van een
voorwielaangedreven Alvis, die men had omgedraaid, de nu achterin
geplaatste motor was ook van Alvis, latere motoren kwamen van Beverley,
Lycoming en Armstrong-Siddeley. Veel succes had de wagen niet en in 1933
werd het het ontwerp overgenomen door Crossley, die de al te moderne
kantjes bijvijlde. Dat kwam uiteraard het uiterlijk niet ten goede, met
een "normale" grille oogde de wagen lomp. De Crossley-Burney had een
Crossleymotor en een Wilsonvoorselectiebak, maar ook nu viel de verkoop
enorm tegen en in 1937 sloot Crossley, een fabriek die ooit Bugatti's in
licentie had gebouwd, wat personenwagens betreft, zijn poorten.