Vandaag
- nieuw -
in onze reeks sprankelende persoonlijkheden Ruftekijn van der Knurft,
directeur
klantenservice van de Beroepsgroep tot Bevordering van de Instandhouding
van de Boomklever en het Stoomstrijkijzer (BBIBS). Van der Knurft
omschrijft haar zakelijke bezigheden
uiteraard in het Engels, omdat het Nederlands daartoe volgens
haar volstrekt ontoereikend is. "Responsible for building a customer
centric organization through
realizing an agile way of working within the context of a service
organization. With higher customer appreciation, committed employees,
increased efficiency and customized sales as a result. Responsible for
initiating and driving changes in order to stay a step
ahead in customer contact."
Van
der Knurft: "Geen van ons, directeuren klantenservice, neemt die
werkomschrijving serieus, want in werkelijkheid volgen wij de
richtlijnen ons verstrekt door de voorzitter van onze vereniging van
Directeuren Klantenservice Annet van der Hoek (Directeur Klantenservice
ING & foto). Zij verordonneert - en mijns inziens zeer terecht -
dat op onze uitgaande post nimmer een afzendadres dient te staan, zulks
voorkomt hinderlijke correspondentie, waarvan wij uiteraard te allen
tijde gevrijwaard wensen te blijven, bovendien moet - en daarin is Van
der Hoek zeer strikt - de klant altijd te worden getutoyeerd, opdat deze
weet op welke lage drempel hij zich bevindt: in feite op geen enkele
drempel! Wij wensen tijdens onze dagelijkse besognes niet door klanten
te worden lastig gevallen!"