De MG Magnette K3 waarmee Norman Black de 'Mannin Beg' (op het eiland Man) won in 1934. Zescylindermotor met een inhoud van 1086cc, een Wilson preselector versnellingsbak. De eerste Magnette, de K1, stond op de Olympia motor Show in october 1932. De man achter de K3 was Earl Howe, die met een Engelse auto aan de Mille Miglia wilde deelnemen en Sir William Morris vroeg drie Magnettes te bouwen terwijl hij de transportkosten naar Italië voor zijn rekening zou nemen. Op 11 maart 1933 werden vier Magnettes in ingeladen op het s.s. Florentina richting Genua. De Mille Miglia werd een succes, de Magnette van Eyston en Lurani won de 1100cc-klasse, op de voet gevolgd door de identieke Magnette van Howe en Hamilton, de teamprijs, de Gran Premio Brescia, ging naar MG. In 1934 won een K3 niet alleen de 'Mannin Beg', van de acht auto's die finishten waren zeven MG's en de eerste vijf plaatsen waren voor K3's.