Het is een wat wonderlijk gezicht een 140C voor een prestigieuze trein met een Wagon-Litsrijtuig en een gezelschap PLM-, Est en P.O.-Midirijtuigen, de 140C is van origine namelijk een goederentreinlocomotief, maar werd later ook wel ingezet voor personentreinen. De locomotief komt voor de trein met een postrijtuig. Postrijtuigen liepen op een vaste plaats meteen achter de locomotief, dat veroorzaakte bij korte stops geen gezoek. De 140C 231 is de enige bewaarde 140. Het tweede filmpje toont een correcter beeld : de 140C 27 rangerend in de Elzas (foto). De eerste serie 140 werd gebouwd door Schneider, na het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog kwam de tweede reeks van twee Britse fabrieken: "Nasmyth Wilson" in Manchester en "North-British" in Glasgow. Zes machines kwamen nooit in Saint-Nazaire aan, omdat het schip waarop ze vervoerd werden, de "Saint-Chamond" op 30 april 1918 ten noorden van Cornwall werd getorpedeerd. Wie geinteresseerd is in de restanten, er kan naar worden gedoken.